'Konijn, ik ben levend. Ik adem, en ik beweeg, dus ik leef. Is dat duidelijk? Welke beproevingen ook komen, ik leef.' Hij zoog de borst vol adem en stapte in bed. 'Het is gezien,' mompelde hij. 'het is niet onopgemerkt gebleven.' Hij strekte zich uit en viel in een diepe slaap.



10 oktober 2005

Een paar leuke links

Naar een artikel over Job Cohen, die door TIME Magazine werd uitgeroepen tot één van de Europese helden van 2005.

Naar Ohmynews.com, een Koreaans initiatief dat ook in het Engels verkrijgbaar is. Op deze nieuwssite worden de bijdragen geschreven door leken. Weer een voorbeeld dus van het belang van het internet, dit keer bij de democratisering van de journalistiek: civic journalism.

Tenslotte 'Levenslessen voor een schildpad', een mooie recensie van 'Langzame man' van J.M. Coetzee op www.garfunkel.nl. Vergeet trouwens niet mijn eigen ND-recensie van hetzelfde boek.