'Konijn, ik ben levend. Ik adem, en ik beweeg, dus ik leef. Is dat duidelijk? Welke beproevingen ook komen, ik leef.' Hij zoog de borst vol adem en stapte in bed. 'Het is gezien,' mompelde hij. 'het is niet onopgemerkt gebleven.' Hij strekte zich uit en viel in een diepe slaap.



09 april 2006

Gerard Reve 1923-2006


'Konijn, ik ben levend. Ik adem, en ik beweeg, dus ik leef. Is dat duidelijk? Welke beproevingen ook komen, ik leef.' Hij zoog de borst vol adem en stapte in bed. 'Het is gezien,' mompelde hij. 'het is niet onopgemerkt gebleven.' Hij strekte zich uit en viel in een diepe slaap.

Uit 'De avonden' van Gerard Reve.

Zie het bericht op nu.nl, Gerard Reve op Wikipedia en het bewijs dat het nieuws zich in de blogosfeer razendsnel (ahum) verspreidt.

Peter van Bergen van het Leidse antiquariaat Aioloz is door de dood van Reve gepromoveerd tot 'vriend van'.

Martin Bril werd door de dood van Reve de stad in gedreven en kwam terecht bij boekhandel Athenaeum. En schreef een stukje, uiteraard.

Technorati tags: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Peter van Bergen, goede vriend en 'algemeen apostel' van Gerard Reve, verkocht zijn collectie ("de moeder van alle Reve-collecties") via het Leidse antiquariaat AioloZ ten behoeve van het Gerard Reve Museum in de Amsterdamse Centrale Bibliotheek (OBA). Officiƫle opening: 7/7/7. Niet te verwarren met antiquaar Piet van Winden, die die verkoop voor zijn rekening nam. Ook Piet van Winden was tot zijn excommunicatie in 1993 bevriend met Gerard Reve en dus niet (pas) na of door diens dood.

1:04 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

De werkelijke opening van het Gerard Reve Museum is 1 november 2007.
Lees erover op het Erkende Gerard Reve Forum
http://grootgerardreveforum.yourbb.nl/index.php

12:14 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Het Gerard Reve Museum opent op 1 november. (Allerzielen)
Dat wordt nog wel eens wat.
Het Erkende Gerard Reve Forum, schrijft erover.

http://grootgerardreveforum.yourbb.nl/index.php

10:11 a.m.

 

Een reactie posten

<< Home