'Konijn, ik ben levend. Ik adem, en ik beweeg, dus ik leef. Is dat duidelijk? Welke beproevingen ook komen, ik leef.' Hij zoog de borst vol adem en stapte in bed. 'Het is gezien,' mompelde hij. 'het is niet onopgemerkt gebleven.' Hij strekte zich uit en viel in een diepe slaap.



20 oktober 2005

Uitslag Prospect Top 100 Public Intellectuals


Een paar weken terug vestigde ik aandacht op de Prospect/FP Top 100 intellectuals en op de mogelijkheid om te stemmen op grootheden zoals Paus Benedictus XVI en Ayaan Hirsi Ali.

En u heeft gestemd, dames en heren, zij het niet erg massaal. En de uitslag is ook al niet opwindend, als ik zo vrij mag zijn.
Dit is de top 5:
1. Noam Chomsky
2. Umberto Eco
3. Richard Dawkins
4. Václav Havel
5. Milton Friedman

Hier de korte biografieën van de top-5 en op deze pagina staat het gehele klassement op een rijtje, met onze Nederlandse helden in de middenmoot.