'Konijn, ik ben levend. Ik adem, en ik beweeg, dus ik leef. Is dat duidelijk? Welke beproevingen ook komen, ik leef.' Hij zoog de borst vol adem en stapte in bed. 'Het is gezien,' mompelde hij. 'het is niet onopgemerkt gebleven.' Hij strekte zich uit en viel in een diepe slaap.



01 augustus 2005

Gelezen

Afgelopen weekend heb ik 'Joe Speedboot' van Tommy Wieringa gelezen. Een prachtig jongensboek, en dan bedoel ik 'een boek over jongens'. Het deed me denken aan 'Catcher in the Rye' van J.D. Salinger, ook al is het niet zo schelmachtig.








Voordat ik aan Joe Speedboot begon, heb ik het laatste stukje van 'Cloud Atlas' van David Mitchell (genomineerd voor de Booker Prize 2004) uitgelezen. Eerlijk is eerlijk toch?
Dit is al even magnifiek; nog nooit zo'n prachtig gecomponeerd boek gelezen. Het nadeel van de zes verhalen in dit ene boek - die elkaar omvatten als de rokken van een ui - is dat je de eerste verhaallijn alweer bijna vergeten bent als Mitchell hem aan het eind van het boek weer oppakt.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mitchell composeert zijn boeken op een geniale manier, een zeer lezenswaardige schrijver. Wieringa vond ik een wat indolente verteller.

5:56 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home