'Konijn, ik ben levend. Ik adem, en ik beweeg, dus ik leef. Is dat duidelijk? Welke beproevingen ook komen, ik leef.' Hij zoog de borst vol adem en stapte in bed. 'Het is gezien,' mompelde hij. 'het is niet onopgemerkt gebleven.' Hij strekte zich uit en viel in een diepe slaap.



05 juni 2005

Frènk van der Linden 25 jaar interviewer

Afgelopen nacht op radio 1: een gesprek tussen twee zeer verschillende interviewers die ik beide zeer bewonder en die eerder (in het radiopogramma Kunststof) knetterende ruzie kregen over de wijze van interviewen.

Hier staat de Kunststof-uitzending van 9 juli 2004
Hier staat het gesprek uit Simek 's nachts van 5 juni 2005

Hier nog een interview van Coen Verbraak (Vrij Nederland) met Van der Linden naar aanleiding van zijn eerdere interviewbundel Tot op het bot in 1999

Toevoeging op 25 juni: voor RTV Noord-Holland hield Frènk van der Linden vanwege zijn 25-jarige jubileum als interviewer 25 interviews van 25 minuten met 25 mensen.
Achtereenvolgens interviewde hij Rick de Leeuw, Paul Cliteur, Carel Weeber, Catherine Keyl, Job Cohen, Ellen ten Damme, Ahmed Marcouch, Bad Brya, Joost Swarte, Pim van Dord, Claudia Zwiers, Dick Swaab, Thomas Lepeltak, Vanessa van Rappard, Rudi van Dantzig, Howard Komproe, Frieda Menco, Geert Dales, Jessica Durlacher, Willem van de Sande Bakhuyzen, Dafne Westerhof, Simon Vinkenoog, Thé Lau, Frans Haks en Erica Hoogkamer.

Hier zijn ze alle 25 te vinden.